IarmarEco -un iarmaroc al sanatatii

Venita din provincie la un targ de produse si conceptii eco organizat la Chisinau  http://diez.md/2013/10/05/foto-iarmareco-in-poze-gustoase-si-sanatoase/ de NGO Eco-visio, am ramas cu un gust placut de toamna, arome si culori naturale.

1383758_227984557364814_1944722809_n 1382148_531041846978826_221971892_n

Mi-a placut evenimentul ca a fost organizat intr-un mod natural, firesc, fara fite si coconade de pseudoelitism. Mi-am revazaut chiar unii colegi onegisti, ceea ce m-a bucurat, si am inteles ca Moldova intr-o buna zi va renaste. Asta poate fi un inceput – http://eco-village.md/ro/prezentarea (Liliana, vreau si eu casa de lut, doar ca a mea trebuie sa fie taraneasca) 

Am inteles ca persoanele venite acolo chiar cauta produse si solutii naturale si sanatoase. Nu au venit acolo ca e trendy sa fii ecologist.

Ei,  am fost si eu pe acolo cu sapun facut acasa, suta la suta natural (si de asta s-au convins cei care au participat la atelierul meu neterminat) fara coloranti sintetici, facut direct din uleiuri si nu din baza de sapun, ceea ce este o  diferenta.

1385513_531041860312158_1989538282_n 1385251_531041876978823_2064409244_n

Am fost prinsa in capcana modestiei, punand un pret mai mic decat existand pe piata din Chisinau, astfel cumva daunand la reputatia produsului. Oamenii aveau preconceptia ca daca este mai ieftin, inseamna ca nu este asa de bun, desi produsul era net superior. Ei de acum incolo voi sti ca la Chisinau trebuie sa vand bucata de sapun natural hand-made cu 50 lei, exceptie facand cei care deja au cumparat si s-au convins de calitate.

Intrucat ocupatia mea principala este alta, nu am reusit sa le fac un ambalaj “fancy”, crezand cu naivitate ca cel mai mult conteaza calitatile si nu ambalajul. In fine, nu ma plang mai mult.

Pe de alta parte taaaare m-a bucurat interesul celor prezenti pentru atelierul meu de sapun. Stiu, businessul nu iarta pe cei ca alde mine. Mai ales daca spui secrete. Secrete care le-am invatat timp de 3 ani, si care m-au costat timp, efort si produse nereusite.

Dar, probabil eu nu vreau sa fac business, vreau ca lumea sa aiba acces la libertate.

Libertate de a-si creea propriile produse, de a intelege cum functioneaza niste reguli in univers, cum este sa traiesti cu adevarat.

Ce sa zic, am dat si un interviu. L-or pune asa cum am zis, sau il vor cenzura, nu stiu. Dar la intrebarea “Cum putem schimba mentalitatea oamenilor din Moldova sa devina mai ecologisti?” am raspunsul meu, care difera. Noi nu avem nevoie de a schimba mentalitatea noastra. Noi avem nevoie sa revenim la ceea ce am fost. La gospodarii harnici, responsabili si curati trupeste si sufleteste de mai dinainte. Atunci cand noi intoxicam sufletul cu manelisme, elitisme si prostisme, nu are cum sa nu provocam gunoi si dezastru.

Pentru cei care le-am dat carti de vizita si vor intra pe blog, promit ca voi continua sa scriu si sa le ofer detalii si resurse despre sapun.

Probabil ca o sa pun o rubrica de vanzare a sapunului pentru cei care nu au timp sa il produca.

Va astept cu drag pe blog si promit ca o sa am noutati despre sapun natural, otet natural si uleiuri terapeutice foaarte bune.

About Idei pentru Viaţă

Sunt o persoana interesata de lucruri durabile, cel mai adesea realizate de oameni simpli, sau idei tot atat de simple dar in acelasi moment geniale. Consider ca Omul are acces la resurse, oportunitati si informatii, care nu le poate folosi. Imi pare rau ca astazi cei mai multi au drept scop banii. Aici mi-as dori sa ne invatam a trai altfel, a trai frumos din ceea ce avem, sa devenim mici creatori din marii consumatori care suntem la moment.
This entry was posted in Business, Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to IarmarEco -un iarmaroc al sanatatii

  1. Sarah says:

    Amazing! Her soaps are the best! Sapunuri cele mai bune!

Leave a Reply

