Din nou părinţii bat alarma! – Crezi că ştii ce învaţă copilul tău?

Copilul tău astăzi a fost la şcoală sau la Centrul Prietenos Tinerilor? A făcut ora clasei, sau educaţie pentru „sănătate”?

Dintr-o discuţie cu diriginta fetiţei mele aflu că la ora de dirigenţie, dnei profesoare i s-a spus să ia copiii şi să meargă cu ei la Centrul Medicilor de Familie. Dnei diriginte nu i s-a permis să intre să vadă ce se întîmplă acolo. Menţionez că fetiţa este în cl. V. Întrebînd ce le-a povestit, mi-a spus că li s-a făcut o prezentare despre alimentaţie şi igienă. La final au desenat un copac, au scris numele şi telefonul. Fetiţa mea nu a desenat nimic, dar colega ei, i-a luat repede foaia, a desenat copacul, a scris datele fetei şi telefonul şi a dat foaia doamnelor instructoare.
Dna psiholog care a făcut instructajul este aceiaşi doamnă care a împărţit broşurile „Ghid pentru o călătorie sigură prin adolescenţă”http://issuu.com/sspt/docs/ghid_adolescenti/1?e=8392093/2894354 . Desigur deja noi ştim că aceste doamne fac parte din Centrul Prietenos Tinerilor.
Dacă privim cu o atenţie minimă ghidul sus-numit, aflăm că nu doar despre alimentaţie este vorba, şi direcţiile lor principale nu constituie doar alimentaţia şi igiena, ci şi alte teme, vedeţi articolul care l-am scris deja pe această temă. http://www.aparatorul.md/scrisoarea-unei-mamici-din-r-ul-floresti-catre-aparatorul-ortodox/
Eu îmi pun întrebarea, de ce copiii au fost scoşi din şcoală şi a fost duşi în altă parte pentru a li se explica anumite lucruri? De ce dirigintei nu i s-a permis să intre la acea activitate? De ce părinţii nu au fost informaţi de această acţiune? De ce copiilor li s-a cerut să dea un desen cu datele lor personale?

Interpretarea mea personală este că Statul nostru foloseşte un instrument (Centrul Prietenos al tinerilor) pentru a le inocula copiilor noţiuni cu care părinţii nu sunt de acord.
Prin această metodă ei lovesc în primul rînd în autoritatea părinţilor, care chipurile nu sunt în stare să îşi înveţe proprii copii despre noţiuni elementare ce ţine de igienă, alimentaţie, pubertate, relaţii intime, individualitatea şi alte lucruri.
A doua autoritate care este atacată este cea a profesorilor. În acest caz dnei dirigintă nu i s-a permis să asiste la activitate. Eu cred că este inadmisibil acest fapt. Adică Ministerul Educaţiei, Părinţii, administraţia locală şi toată lumea recunoaşte că dna profesoară este capabilă să predea şi să comunice cu copiii, iar aici la această activitate, ea este exclusă… pe motiv că nu este potrivit să asiste şi ea. Asta nu e singura acţiune cînd autoritatea profesorului este atacată. Promovarea exacerbată a Drepturilor Copiilor, interpretate tendenţios prin diferite seminare, nu fac decît să pună elevii în contradicţie cu profesorii şi cu bunele moravuri sociale şi comunitare.
În ultimii cîţiva ani, profesorii sunt aduşi la un statut de simplu angajat, care trebuie să vină şi să citească o materie oarecare. El este exclus din procesul de EDUCAŢIE, de formare a personalităţii integre a unui elev.
Dragi profesori, sunteţi oameni care aveţi ştiinţă de carte, puneţi-vă întrebări. Vedeţi încotro merg aceste generaţii crescute într-un libertinaj verbal, comportamental şi sexual în numele unei idolatrii care fastuos este numită „Drepturile omului”. În numele acestor drepturi, copiii noştri şi ai dstră sunt învăţaţi că albul poate fi negru şi că negrul poate fi alb, adică un băiat se poate recunoaşte pe sine că fiind fată, şi o fată se poate identifica ca băiat, dacă aşa „crede de cuviinţă”, şi… Doamne Fereşte de încerci să îi spui că „Împăratul este gol”.  Documentati-va despre identitatea de gen. http://stiripentruviata.ro/gabriele-kuby-romania-nu-este-deloc-inapoiata-ci-dimpotriva-sa-nu-credeti-ca-toate-lucrurile-bune-vin-din-occident/
Dna Profesoară de istorie, după o discuţie cu fata mea despre noţiunea de „schismatici” http://www.aparatorul.md/page/2/ , a afirmat că nici ea nu este de acord cu ce este în manual, dar dacă ministerul aşa a considerat, nu avem ce face, trebuie să învăţăm ce este scris în manual.
Eu am rămas „cu gura căscată”, adică dumneata ştii adevărul, şi perpetui o minciună, doar fiindcă organul ideologic de mai sus aşa a lăsat scris într-un manual?! Dragi profesori, am ajuns să fim atît de lipsiţi de orice criteriu profesional deontologic, de orice morală şi nu în ultimă instanţă lipsiţi de adevăr? În condiţiile în care nimeni nu te pedepseşte că expui un adevăr ştiinţific elevilor tăi.

Ultima vreme noi întîlnim noţiuni gen „Şcoala Prietenoasă Copiilor”, „Centrul Prietenos Tinerilor”, „Hai cu noi la o şcoala mai bună”. Să înteleg că pînă acum profesorii erau nişte monştri, că şcoala era „neprietenoasă”, adică chiar duşmănoasă şi iată cum a apărut gazeta de perete, cu telefonul psihologului şi a liniei fierbinte, deja Şcoala are toate standardele unei instituţii prietenoase?! Continuînd aceaiaşi logică, reiese că gata, statul în doi ani a reuşit şi a „născut” şcolile prietenoase copiilor, a mai facut un efort şi a expulzat nişte centre prietenoase tinerilor, şi cu asta am rezolvat toate problemele copiilor noştri. Că tot ce a fost pînă acum a fost neprietenos şi neprielnic. Interesant familiile în ce categorie se includ „Prietenoase”, sau „Neprietenoase”?

Dragi părinţi şi profesori, ceea ce se întîmplă la Floreşti, probabil se întîmplă în toate centrele raionale. Adică se ia cîte o clasă, care este dusă la Centrul Prietenos Tinerilor şi li se expun nişte teme, la care nici măcar diriginta nu le cunoaşte conţinutul, şi nu i se permite să asiste.
Presupun că elevilor mai mici li se vorbeşte despre alimentaţie şi igienă, iar elevilor mai mari li se vorbeşte despre relaţii sexuale „protejate”, avort „sigur”, infecţii cu HIV/SIDA şi alte chestii, sau la moment încep să vorbească despre alimentaţie, iar pe parcursul anului vor vorbi şi despre celelalte teme. Noi nici măcar nu putem şti exact ce li se va vorbi la următorul seminar.
Fac un apel către profesori: Haideţi să luptăm pentru normalitatea copiilor noştri, pentru ca copiii noştri să cunoască ce înseamnă respectul faţă de adulţi, să cunoască ce este bine şi ce este rău la timpul potrivit.  http://www.culturavietii.ro/2014/10/07/interviu-rezultatele-dezastruoase-educatie-sexuala-scolile-americane/ Nu lăsaţi ca nişte programe neclare să vă distrugă autoritatea. Nu vă lăsaţi manipulaţi prin cuvinte frumoase, corecte politic, cum ar fi „totul în interesul copiilor”
Dstră ştiţi că copii celor care conduc Google, Mackintosh si alte companii IT merg la scoli clasice, unde li se interzice folosirea pînă şi a unui telefon mobil? Voi ştiţi că unicele şcoli în SUA care mai fac educaţie sunt cele evreieşti şi cele catolice, iar cele publice sunt foarte slabe? (Marturia unui american) Studiaţi şi vedeţi care este regimul de disciplină in cele evreiesti comparativ cu cele publice şi ce li se predă acolo? Vă dau doar două exemple ca să le urmăriţi şi să vă convingeţi ce se întîmplă în şcolile publice americane ca să înţelegeţi de ce acum se introduc psihologi în şcoală https://www.youtube.com/watch?v=Fa7vysauMf4 https://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U http://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity
Dstră aţi fost formaţi de-a lungul mai multor ani, aveţi experienţă, aveţi anumite cunoştinţe: nu vă lăsaţi pradă unor formatori care ştiu să vorbească frumos şi repede despre ceva care dstră credeţi că nu cunoaşteţi.
Dragi părinţi sesizaţi-vă, mergeţi la diriginţi şi directori şi discutaţi despre aceste lucruri. Dstră aveţi dreptul să retrageţi copiii de la orice iniţiativă care este în afara curricumului şcolar. Dezvoltaţi o legătură strînsă cu profesorii dstră. Întrebaţi, verificaţi manualele, discutaţi.
Ceea ce se face împotriva noastră şi a copiilor noştri se face atît cît noi le permitem. Dar noi le permitem, fiindcă nu verificăm, nu întrebăm temele, nu discutăm. ŞCOALA TREBUIE SĂ DEVINĂ ALIATUL NOSTRU ŞI AL COPIILOR NOŞTRI. Folosiţi toată întelepciunea ca să ajungeţi aici.

Ala Stîrcu

About Idei pentru Viaţă

Sunt o persoana interesata de lucruri durabile, cel mai adesea realizate de oameni simpli, sau idei tot atat de simple dar in acelasi moment geniale. Consider ca Omul are acces la resurse, oportunitati si informatii, care nu le poate folosi. Imi pare rau ca astazi cei mai multi au drept scop banii. Aici mi-as dori sa ne invatam a trai altfel, a trai frumos din ceea ce avem, sa devenim mici creatori din marii consumatori care suntem la moment.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s