Cum spalam parul in mod natural

In acest articol vreau sa va povestesc despre experientele familiei noastre cu privire la spalatul capului de jumate de an.

Deci, dupa ce am privit filme documentare si am citit mai multe articole despre efectele negative ale componentelor chimice din samponuri, am hotarat ca nu ne mai spalam cu sampon comercial.

Fiindca sapunul fabricat de mine nu face prea multa spuma, nu l-am incercat in par, poate si pentru faptul ca toti ai casei avem par lung, chiar si sotul 🙂 si nu parasea sentimentul de nereusita . Totusi am inceput cu sapun comercial care a fost ok pentru sot si mai putin pentru noi, adica eu si fetele noastre. Parul iesea un pic cleios, dar il rezolvam cu clatitul cu otet. Dupa clatirea cu otet, parul iesea catifelat si foarte usor de pieptanat, e o placere sa imi pieptan fetele acum. La mine la un moment dat a inceput sa imi cada parul, cam mult si mi-am zis ca nu e bine nici cu sapun comercial.  Si nici acum internetul, nu m-a lasat la ananghie. Am cautat si am gasit cel mai adesea pe resurse rusesti diferite metode de spalare a parului in mod natural.

Am incercat mai multe metode, dar o sa descriu cele care mi-au reusit. Prin urmare, cea mai reusita pentru parul meu a fost urmatoarea reteta cumva adaptata:

  • 3 galbenusuri de oua (pentru un par lung, pentru scurt se poate si mai putine)
  • o lingura mare cu praf de mustar

Aceste 2 componente sunt practic baza, in rest adaug ce mai am prin casa, spre exemplu:

  • 2 linguri de coniac (face absorbtia proteinelor din ou mai rapida)
  • cateva picaturi de ulei esential (am incercat lavanda, trandafir, care mirosea superb, dar cu siguranta se poate incerca oricare) pentru miros
  • o lingura de ulei de ricin

Dupa ce frecati bine, fiti sigur ca a ajuns pe toata suprafata pielii capului, clatiti cu apa din ambudenta, fiindca mustarul iese mai greu. Chiar daca nu iese bine, nu va faceti griji, cade dupa ce se usuca parul si in timpul pieptanarii.

Fiica cea mai mare avea un par nedefinit, parca era cu probleme, parca nu avea volum si era asa pierdut permanent. Acum arata foarte bine, desi treaba asta cu ouale am inceput-o abia de o luna. Sotul in genere are un par rebel si pierdut, dar tine cu tot motul de a avea par lung, acum nu-i recunosc parul. Mustarul este recomandat in mod special pentru parul gras, curata foarte bine si regleaza secretia de sebum.

Desigur ca am avut si experiente nereusite. Prea mult otet la clatire, aseaza parul prea tare de cap. Recomand o lingura mare la un litru de apa. Foarte important, clatiti doar cu otet natural. Eu am cautat doua zile in urma cam timp de o ora, prin toate magazinele din apropiere si nu am gasit. Pana acum procuram din piata de la un butic, acum nu mai avea. Voi scrie un articol special cum se poate fabrica otetul de casa din vin sau mere si despre proprietatile sale miraculoase.

Sper ca am fost de ajutor, daca incearca cineva, as ruga sa-mi scrie despre aventurile sale.

 

About Idei pentru Viaţă

Sunt o persoana interesata de lucruri durabile, cel mai adesea realizate de oameni simpli, sau idei tot atat de simple dar in acelasi moment geniale. Consider ca Omul are acces la resurse, oportunitati si informatii, care nu le poate folosi. Imi pare rau ca astazi cei mai multi au drept scop banii. Aici mi-as dori sa ne invatam a trai altfel, a trai frumos din ceea ce avem, sa devenim mici creatori din marii consumatori care suntem la moment.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Cum spalam parul in mod natural

  1. irina says:

    doamna ala..gata m-ati convins..demult am cumparat mustar praf,dar il folosesc doar la spalatul veselei…si chiar ma gindeam oare nu se poate folosi mustarul si la spalarea parului?si iata am gasit raspunsul la dvstra!!!!multumesc…da spuneti va rog uleiul il folositi doar pentru aroma(ma refer la cel de lavanda..sau roze)…sau ele au o proprietate aparte!!?SANATATE MULTA DVSTRA SI FAMILIEI!DOAMNE AJUTA!

    • Dna Irina. Va previn ca spalatul parului necesita mai multa “bataie de cap”, de aceea daca nu se primeste din prima, sa nu renuntati. Acum la moment eu am inceput sa imi spal parul cu sapun pe care il fac eu singura. Aseara l-am spalat a doua oara. Parul inca nu are luciu, dar e curat si nu este lipicios. Pentru mine asta e bine. Am riscat sa spal parul fetei mele care are lungimea de vreo 70 cm tot cu sapun. A fost ok. Il pot pieptana usor. Gata. Acum ce tine de par, nu mai fac si alte experimente.

    • Ce tine de ulei eteric, eu il folosesc si pentru aroma si pentru efect terapeutic. Doar ca eu nu intotdeauna il folosesc. Daca dstra ati vreo problema speciala, atunci vedeti efectele uleiului si cumparati de acel de care aveti nevoie. Eu va recomand ulei de tea-tree, salvie, levantica. Pentru miros mai “placut”, puteti sa adaugati greipfruit, portocala dulce, geranium si trandafir.

  2. irina says:

    pentru ca ne-ati rugat si pentru ca am incercat va spun aventura mea 🙂 aseara am incercat pentru prima oara, nu eram pregatita in sens ca nu-mi luasem de la farmacie uleiuri esentiale, si uitati-va cum am facut eu…numai sa nu rideti..:)deci 1 lingura de mustar praf, 1 galbenus de ou, 2 lingurite de coniac,si 2 lingurite de ulei de masline.asta aveam in casa si din asta am facut.am amestecat toate “ingredientele” si nustiu cum ar trebui in mod normal sa se primeasca, dar la mine s-a primit ca un lut foarte moale/elastic legat intre el…..adica eu ma asteptam ca se va primi un lichid ca si samponul din comert, dar nu.am intins peste tot parul ud..am masat…am lasat un pic..si am dat cu apa din ambudenta precum ati zis.efectul…e formidabil.is multumita chiar si de aceste 4 ingrediente care le-am folosit…parul e mai voluminos,il simt mai curat..si ce sa mai.imi placeeee!! aa.si nu mi-a ramas in cap pulbere de mustar…….si am primit si compliment de la sot azi dimineata…adica nu eu,dar parul meu!:):):):)
    multumesc dna ala……
    si mai asteptam articole noi…..
    spuneti-ne tot…ce mincati,cum pastrati mincarea,ce condimenete folositi,ce ceaiuri beti….caci mai rar intilnesti azi oameni care incearca sa revina la modul de viata mostenit de buneii nostri.
    apropo hainele cu ce le spalati?tot cu ceva natural?
    multumim!

Leave a comment